جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
ت

حوزه / حجت الاسلام گفت: از دغدغه‌های ما در شهرستان سیریک نبود اداره اوقاف و امور خیریه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حمله مستمر ایدئولوژیک دشمنان به بنیان دین و جایگاه ولایت فقیه و مرجعیت دینی در فضای مجازی، اظهار داشت: دشمنان خوب به‌نقش مرجع تقلید پی برده‌اند و رجوع ما به مرجع تقلید را علَم کرده‌اند که در جوابشان می‌گوییم گذشته از احادیث، عقل حکم می‌کند در زمان بیماری به یک پزشک مراجعه کنیم و در بحث احکام و دین هم باید به مرجع تقلید رجوع کنیم.

امام جمعه شهرستان سیریک، با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) یادآور شد: امام عسکری(ع) در محاصره محض دشمن بود، تمام رفتار و حرکت‌های ایشان تحت نظر بود.

وی ادامه داد: امام عسکری(ع) پدر امامی است که انتقام گیرنده دین است، امامی است که قرار است پدر امامی باشد که امام صادق برای او ندبه می‌خواند، پدر امامی است که امام رضا وقتی اسم امام زمان(عج) را می‌شنود، قیام می‌کنند.

امام جمعه سیریک، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره شهید مدنی، گفت: حضرت آقا درباره این شهید محراب می‌فرمایند، هم فقیه بود، هم ناطق بود؛ هم مبارز بود و هم مخلص.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به تشابه قیام ۱۷شهریور سال ۵۷ و مقاومت امروز مردم مظلوم غزه، یادآور شد: در سال۵۷ پهلوی طوری مردم بی گناه را کشتند که جنازه‌ها را با لودر و کمپرسی جابه‌جا می‌کردنند.

امام جمعه شهرستان سیریک با اشاره به یکی از دغدغه‌های شهرستان گفت: از دغدغه‌های ما در شهرستان سیریک نبود اداره اوقاف و امور خیریه است.

وی تأکید کرد: در مسائل مختلفی در شهرستان سیریک کم کاری کرده‌اند که یکی همین مسئله زمین‌های امامی است، راهش این است که اداره‌ای به نام اوقاف و امور خیریه در شهرستان سیریک به صورت مستقل راه اندازی شود و لذا این درخواست را از مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان و مسئولین استانی و شهرستانی داریم تا موقفاتی که در مناطق اهل سنت و مناطق اهل تشیع مان هست و این همه نخلستان‌های امامی درخت‌ها و زمین‌های امامی که در بمانی، سرزه و مناطق مختلف شهرستان هستند از دست نروند و اینطور به یغما نروند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha